Kruh koji se ne mijesi

Podijeli ovaj recept Podijeli na Facebook Podijeli na Twitter Pošalji Emailom Podijeli na Pinterest
 Kakav je meni gušt peći domaći kruh, čudo jedno! :lol
Ma ne mora to biti ni kruh, mogu proći i peciva, slana, slatka...općenito, priprema dizanog tijesta u raznim izvedbama mi predstavlja zadovoljstvo i stvara onaj poseban osjećaj i ugođaj topline doma. Pa još kad zamiriše...mmmm, ma milina.
Okej, možda sam malo zabrijala, možda sam ovog trena i gladna (he, he) ali koliko sam nekada imala otpor prema tom tijestu, misleći (nakon dva-tri neslavna pokušaja, jel) da je to vještina koju nikada neću usvojiti i savladati, toliko sada nadoknađujem i guštam u njegovoj pripremi.

Za ovaj današnji kruščić čak nije potrebno ni svladavati te osnove dizanog tijesta, ovaj se kruh ni ne mijesi, samo se pomiješaju sastojci i dalje vrijeme radi svoje ;)

Ovaj recept, odnosno kruh bio je veliki hit kada ga je prije nekoliko godina J. Lahey, njujorški pekar, prezentirao  novinaru New York Timesa.
Kruh koji se ne mijesi i danas je jako popularan, on osvaja upravo tim drukčijim načinom pripreme koji kasnije (puno kasnije ;)) rezultira finim kruhom, mekane, prozračne sredine i tanke, posebno hrskave korice.
Ja jako volim i taj njegov rustikalni izgled.

Priprema ovog kruha je krajnje jednostavna samo ga treba dugo čekati (tijesto je najbolje pripremiti navečer za sljedeći dan ;)).
Kruh se treba peći u posudi s poklopcem koja može u pećnicu (znači bilo koja vatrostalna posuda, staklena ili keramička, okrugla ili ovalna). Ja najčešće pečem u okrugloj posudi promjera 20 cm ali ovaj put sam koristila dvije podjednake tepsije (limove) za kolače, one uže a dublje.


Sastojci za osnovno tijesto:

    450 g brašna  (ja sam ovdje kombinirala pšenično i pirovo brašno)
    350 ml mlake vode
    1/4 žličice suhog kvasca
    1 žličica soli


Priprema:

    U zdjeli pomiješajte brašno, sol i kvasac pa dodajte vodu i samo promiješajte da se sastojci sjedine. Pokrijte i ostavite na sobnoj temperaturi 12 do 16 sati (npr. pripremite navečer a stavite peći sljedeći dan). Tijesto će tijekom stajanja malo narasti, biti puno balončića i postati ljepljivo.
    Pobrašnite radnu plohu, izručite tijesto, pobrašnite ga odozgo pa lagano rukom rastanjite. Sada preklapajte tijesto sa svih strana (lijeve, desne, donje i gornje) prema sredini. Da, da, jako je mekano i možete si pomoći lopaticom za tijesto.
    Čistu kuhinjsku krpu obilno pobrašnite pa tijesto prebacite na krpu, zamotajte ga u nju i ostavite da odmara oko 2 sata (može i duže, meni je znalo stajati i duplo duže jer mi tako odgovaralo).
    U pećnicu stavite posudu s poklopcem u kojoj će se kasnije peći kruh, ugrijte na 250°C, pa kada se sve zagrije, vruću posudu pažljivo izvadite iz pećnice, u posudu stavite odstajalo tijesto, poklopite, vratite u pećnicu i pecite 30 minuta.
    Sada posudu izvadite, maknite poklopac pa vratite kruh u pećnicu na još 15ak minuta.
    Pečeni kruh izvadite iz posude i stavite na rešetku.


Ovaj kruh može se pripremiti s raznim kombinacijama brašna kao i samo s bijelim, pšeničnim brašnom (tada bude, naravno, puno razabraniji i prozračniji).
Ako nemate vatrostalnu zdjelu s poklopcem, mogu vam, kao meni ovaj put, sasvim dobro poslužiti i tepsije (ipak, ne one potpuno plitke ;)) ili neke druge posude koje mogu u pećnicu a dobro "sjedaju" jedna na drugu.
Opustite se i uživajte :)



izvor : http://cookam.blogspot.com
Podijeli ovaj recept Podijeli na Facebook Podijeli na Twitter Pošalji Emailom Podijeli na Pinterest

0 komentari:

Objavi komentar

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More